گفت و گویی در راستای ارتقای سطح دانش مادران در رابطه با چالش های نوجوانی ، با حضور دکتر قدرتی مشاور ارتباط و رشد فردی، برگزار شد.

در این گفت و گو که به صورت لایو و در بستر اینستاگرام انجام شد، دکتر مهدی قدرتی ضمن تاکید بر حساسیت های دوران نوجوانی به تاثیر الگوها بر شخصیت نوجوانان اشاره کرد و افزود: پدر و مادر به عنوان اصلی ترین الگوها وظیفه بسیار مهمی دارند.

وی تصریح کرد:  برای ارتباط سازنده با بچه ها باید آموزش های پدر و مادر شدن را دیده و به کار ببندیم.

دکتر قدرتی در ادامه به تشریح تفاوت تربیت کردن و تربیت شدن پرداخت و گفت: هنگامی که به دنبال تربیت کردن هستید استعداد ها و توانایی های نوجوان را نادیده می گیرید و  تنها خواسته خود را بر او تحمیل میکنید در حالی که در تربیت شدن، آگاهی ها و آموزش ها ی لازم را به فرزند خود ارایه می دهید وبه او اختیار تصمیم گیری برمبنا ی آن آموزه ها را می دهید.

وی هم چنین در ادامه ضمن تاکید بر تفاوت نهی کردن و آموزش دادن، افزود: با بالا بردن سطح هم دلی خود با نوجوان و صبوری والدین می توان اهداف صحیح را به وی القا کرد.

دکتر قدرتی تاکید کرد: تربیت بدون صبر نتیجه نمی دهد.

وی در ادامه از اختلاف با والدین، مشکلات مدرسه و هویت شناسی به عنوان چالش های اساسی دوران نوجوانی یاد کرد و گفت: حواشی و دغدغه های نوجوانان را کاهش دهید و ضمن  انتخاب مدرسه مناسب به او کمک کنید تا هویت حال و آینده خود را بهتر تشخیص دهد.

دکتر قدرتی در پایان تاکید کرد برای محکم کردن نهاد خانواده، به ارتباط خود با نوجوانتان اهمیت دهید.