گفت و گویی با سرکارخانم دکترسلجوقیان، موسس ورییس هیأت مدیره موسسه خیریه پیوند گل نرگس در بستر فضای مجازی، برگزارشد.

خانم دکترسلجوقیان در ابتدای سخنان خود به تشریح سابقه تاسیس موسسه خیریه پیوند گل نرگس، پرداخت و در این خصوص گفت:  ایده تشکیل موسسه ، حدود ۳۰ سال پیش با همیاری دوست بسیار دلسوزم سرکار خانم پروین خداداد بهمن و به منظور توانمند سازی زنان سرپرست خانوارودختران ایتام، شکل گرفت.

نماینده موسسه درسازمان ملل متحد وعضو انجمن ملی زنان کار آفرین، درادامه و در خصوص اهداف موسسه، گفت: همواره در تلاش بودیم تا به جای دادن ماهی، ماهی گیری یاد دهیم ودر این زمینه باکمک به مددجویان در خصوص کسب مدرک فنی و حرفه ای به صورت رایگان و فراهم ساختن بستراشتغال زایی، قدم های به سزایی برداشتیم.

وی در ادامه با اشاره به چالش های پیش روی موسسه طی این سال ها اشاره کرد و گفت : یکی از چالش ها ی موسسه در رابطه با شکل کمک ها ی خیرین گرامی بوده که بیشتر تمایل به کمک مالی داشته و دارند تا کمک ها ی آموزشی . وی تأکید کرد: موسسه همواره خیرین عزیز را تشویق به کمک های آموزشی می کند تا منجر به توانمند سازی مددجویان عزیز شود.

وی همچنین دومین چالش موسسه را تمایل مدد جویان به دریافت کمک های مالی و موقت، عنوان کرد و ادامه داد: مد جویان همواره به کسب مهارت و اشتغال در زمینه تخصص خود تشویق شده اند.

خانم دکترسلجوقیان در ادامه در خصوص گستره فعالیت های موسسه خیریه پیوند گل نرگس، گفت: موسسه مجوز ملی دارد و در ۶ شهر کرج ، نوشهر، گرگان، مشهد، اصفهان ،زاهدان وهمچنین  ۴ شهردر اقصی نقاط جهان ، نمایندگی داریم.

همچنین به گفته وی موسسه در سال ۱۳۹۴ موفق به کسب مقام مشورتی از سازمان ملل متحد شده و نماینگان موسسه دو بار در شورای حقوق بشر درژنو، شرکت کرده اند .

 رییس هیات مدیره موسسه خیریه پیوند گل نرگس با اشاره به آن که موسسه یک بار در کمیسیون مقام زن در نیویورک حضور فعال داشته افزود: موسسه خیریه پیوند گل نرگس عضو سازمان جهانی زنان صاحبان کار و کسب و پیشه هم هست.

سرکارخانم دکترسلجوقیان در ادامه سخنان خود و در پاسخ به این پرسش که آیا تغییرات جدیدی در موسسه شکل گرفته است، گفت: با توجه به مسایل روز جامعه، تغییراتی در اهداف موسسه صورت گرفته وسعی شده با حضور مدیرعامل جوان موسسه مراحل انجام فعالیت ها از شیوه های سنتی به سیستماتیک تغییر جهت  داده وهمچنین با استفاده از فضای مجازی تلاش شده روز به روز پیشرفت کرده و طرحی نو در انداخته شود.

وی همچنین در ادامه با تاکید براین مطلب که در سال های اخیرآموزش مهارت های زندگی پررنگ ترشده، تصریح کرد: با کار کرد های آموزشی روانشناسی بسیار قوی مانند:مهارت های تربیت فرزند، مدیریت خشم، مهارت تصمیم گیری ...نسبت به زدودن آلام روحی مدد جویان اقدام می کنیم.

این عضو انجمن ملی زنان کار آفرین، در خصوص تعامل با سایر خیریه ها، گفت: با خیریه های مولود کعبه، هل اتی ، بنی آدم (مستقر در لندن)، همیاران محله، انجمن فرهنگی بانوان، و خیریه آل حسنی تعاملات سازنده ای داریم.

خانم دکترسلجوقیان  توزیع سبد کالا و تهیه آذوقه بیماران کرونایی را ازجمله فعالیت های موسسه در ایام شیوع بیماری کرونا عنوان کرد و همچنین ادامه داد: موسسه پیشنهاد می کند خیرین عزیز به جا ی فرستادن دسته گل های گرانقیمت برای بازماندگان متوفی، در طرح اهدای لوح تسلیت و شاخه گل ماندگار مشارکت کنند چرا که هزینه آن در قالب صندوق قرض الحسنه به نیازمندان اهدا می شود و به صورت باقیات الصالحات برای متوفی باقی خواهد بود.

وی در پایان خطاب به خیرین عزیز گفت : با تولید چای به و بعضی اقدامات دیکر قدم هایی در راه خود کفایی مالی برداشته ایم ولی هنوز تا خودکفایی به لحاظ مالی فاصله زیادی داریم .