وی در ابتدای سخنان خود ضمن اشاره به تاریخچه کهن و حتی پیش از اسلام روزه داری ، گفت: امروزه در علم تغذیه از روزه به عنوان نوعی فستینگ یاد می شود.

آقای مقصودی در ادامه به شباهت های فستینگ و روزه داری پرداخت و گفت: در رژیم فستینگ، همانند روزه داری به طور متوسط ۱۶ ساعت محدودیت دریافت کالری داریم و ۸ ساعت تغذیه آزاد.

وی در ادامه سخنان خود فواید رژیم روزه داری را برشمرد که در زیر می آید.

سم زدایی کبد

کاهش کلسترول بد خون

برطرف شدن مشکلات هورمونی

پایین آمدن سطح مقاومت به انسولین

تناسب اندام

کاهش سطح گلوکز خون که سوخت اصلی سلول های سرطانی است

کمک به روند شیمی درمانی

کنترول پرخوری های عصبی

این مربی تناسب اندام همچنین به روزه داری در ایام رویارویی با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: روزه داری به شکل اصولی و صحیح سطح ایمنی بدن را بالا می برد چرا که هم زمان با پایین آمدن سطح گلوکز، هورمون رشد در بدن ترشح می شود که خود باعث قوی تر شدن سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

البته در صورت اشتباه اجرا شدن روزه داری و عدم تغذیه صحیح مضراتی هم دارد، مانند:

افزایش کلسترول بد بدن

خشکی دهان

کم آبی بدن و افزایش غلظت ادرار

افزایش اوره در خون

اختلال خواب

خستگی مفرط

 

به گفته جناب آقای مقصودی به طور کلی بهتر است از منابع کربوهیدرات ساده مثل : برنج ، سیب زمینی، آرد سفید، نان لواش و باگت کمتر استفاده شود و از منابع کربوهیدرات پیچیده مانند: سبزیجات و میوه جات، غلات کامل و آردهای سبوس دار به مقدار مناسب استفاده کنید.

همچنین سعی کنید به ازای هر کیلو گرم وزن بدن هشت دهم گرم پروتین مصرف کنید.

وی در ادامه تأکید کرد: در وعده سحر از سبزیجات و میوه جات مثل هندوانه و کاهو ، خیار و کرفس وبرای افطار مانند صبحانه از تخم مرغ، یک کف دست نان سنگک به همراه چند عددخرما و کمی کره بادام زمینی استفاده کنید.

آقای مقصودی در پایان تأکیدکرد: بهترین زمان برای انجام فعالیت های ورزشی بعد از وعده سحری می باشد که بهتر است به صورت نیم ساعت پیاده روی بوده و وارد فاز دویدن نشوید.