گفت و گوی آموزشی با موضوع کسب و کار و با حضور دکتر مجید نوری از مشاوران برتر برند سازی  و توسعه کسب و کار در بستر فضای مجازی، برگزار شد.

دکتر مجید نوری در ابتدای سخنان خود به تشریح ماتریسSWOT  پرداخت و تأکید کرد: پس از تشکیل ایده خام اولیه ، شناسایی ۴ فاکتور اساسی شامل شناسایی نقاط قوت، شناسایی نقاط ضعف، درک پتانسیل بازار و شناخت تهدید ها، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ضمن تأکید بر اهمیت شناخت تهدید ها و فرصت های روبرو با کسب و کارهای نوپا، افزود: دانستن فلسفه وجودی و هدف کسب و کار کمک میکند تا محصول تخصصی تری ارایه دهید.

به گفته دکتر مجید نوری تحقیقات بازار یابی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و کمک میکند شناخت دقیقی از جامعه هدف داشته باشیم.

وی در ادامه تأکید کرد:به منظور رشد کسب و کارخود با علم روز پیش بروید، از فضای آنلاین و نوآوری ها استفاده کنید و همچنین مراقب باشید در دام سوگیری های خوشبینانه و یا حتی بد بینانه قرار نگیرید.

این مشاور برتر برند سازی  و توسعه کسب و کار، در ادامه سخنان خود به آموزش کارکنان فروش به منظور حفظ ارزش های کسب و کار اشاره کرد و افزود: برخورد ها ی مناسب و ارتباط صحیح کارکنان فروش بسیار مهم است.

وی به منحصر به فرد کردن کسب و کار تأکید کرد و در این خصوص گفت: از طریق القای حس خاص خودابرازی و یا حتی ایجاد مزایای احساسی و اجتماعی برای مخاطبان می توان کسب و کار خود را منحصر به فرد کرد.

دکتر مجید نوری  در پایان افزود: صاحبان کسب کار های نوپا باید سعی کنند برند سازی کرده و برای سازمان خود هویت سازی کنند.

وی از ۶ خصیصه برای یک برند سازی خوب نام برد که شامل: جذابیت نمادی، جذابیت هوشمندی و نو آوری، جذابیت عاطفه مندی، جذابیت اجتماعی و ارتباط صحیح با مخاطبان ، جذابیت شخصیتی و در نهایت جذابیت اخلاقی بود.

شایان ذکر است: این گفت و گو ها به طور مستمر در بستر فضای مجازی برگزار و زمان برگزاری آن ها در کانال تلگرام موسسه اطلاع رسانی می شود.